Lekka kolej Finch West, zbliżona do tramwaju, została oficjalnie otwarta. Do dyspozycji pasażerów jest szybka trasa o długości 11 kilometrów oraz 18 przystanków. Nową linię obsługują tramwaje Citadis od Alstomu przystosowane do ekstremalnych zimowych warunków.
Toronto otworzyło nową linię 6 Finch West LRT. Jest to de facto lekka kolej o wydzielonej i bezkolizyjnej infrastrukturze, zapewniająca szybkie i sprawne przejazdy. Długość nowej linii wynosi 11 kilometrów i łączy stację Humber College na zachodzie ze stacją Finch West na wschodzie. Na trasie znajduje się 18 przystanków zapewniających szybsze i bardziej niezawodne połączenia na jednym z najbardziej ruchliwych korytarzy w Toronto. Linia zastąpiła jedną z trzech najbardziej ruchliwych tras autobusowych w Toronto. Linia lekkiej kolei łączy się również z linią metra 1 Toronto Transit Commission. Otwarcie nastąpiło 7 grudnia.
Toronto Transit Commission (TTC) będzie odpowiedzialna za codzienne funkcjonowanie linii 6 Finch West, która jest obecnie zintegrowana z szerszym systemem transportu publicznego w Toronto. Od początku projektu Metrolinx i TTC ściśle ze sobą współpracują, aby zapewnić jego efektywność – Metrolinx jest właścicielem i wykonawcą linii, a TTC operatorem. Klienci mogą płacić za przejazd tak jak za każdą inną usługę TTC: kartą PRESTO, debetową lub kredytową. Dzięki One Fare klienci płacą tylko raz za podróż między GO Transit, TTC i innymi współpracującymi przewoźnikami.
Oprócz połączeń z głównymi ośrodkami, takimi jak Humber Polytechnic i Szpital Ogólny w Etobicoke, linia 6 zapewnia połączenia z licznymi lokalnymi i regionalnymi systemami transportu publicznego. Szacuje się, że do 2031 roku linia ta będzie przewozić 12 milionów osób rocznie.
Pojazdy do obsługi nowej linii dostarczył Alstom. Toronto zamówiło osiemnaście lekkich pojazdów szynowych Citadis (LRV) o długości 48 metrów. Pojazdy pomieszczą do 300 pasażerów. Zostały one wyprodukowane w Kanadzie w zakładach w Brampton i Kingston w Ontario. W 100% niskopodłogowe Citadis zostały zaprojektowane z myślą o rynku kanadyjskim i mogą poruszać się w warunkach zimowych do -38°C. Wyposażono je w rozwiązania, które zapewniają wydajność operacyjną. Alstom będzie ponadto odpowiadał za utrzymanie pojazdów, torów i sieci trakcyjnej przez następne 30 lat.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.